poniedziałek, 18 września 2017

Ciasteczka owsiane z mąką z żołędzi


18 g mąki z żołędzi,
32 g mąki pszennej tortowej,
50 g płatków owsianych (połowę zmieliłam, resztę lekko roztarłam w dłoniach),
25 g cukru,
50 g masła (lub olej kokosowy),
pół łyżeczki proszku do pieczenia (można pominąć lub użyć sody),
łyżka mleka.
Suche składniki dokładnie wymieszałam. Dodałam masło, roztarłam w palcach, jak kruszonkę, dolałam mleko i szybko zagniotłam. Włożyłam na killka godzin do lodówki (wystarczy 30 min).
Rozwałkowałam, wycięłam ciastka. Czas pieczenia zależy od wielu czynników: gubości ciasta, jakości składników i piecyka.
Upiekłam w 170 stopniach, kiedy zaczynały pachnieć, sprawdzałam, czy po dotknięciu do ciastka nie zostaje na nim ślad. Można jeść jeszcze gorące lub polać czekoladą i odłożyć do ostudzenia.

Podana ilość składników jest na małą porcję (degustacyjną ;) ).
Można zmienić proporcje. Ciastka z samej mąki żołędziowej były bardzo kruche, to samo przy próbach łączenia jej z mąkami bez glutenu (w tym przypadku warto dodać odrobinę jajka kurzego lub jajeczka przepiórcze).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz