czwartek, 14 lipca 2016

Jabłka zapiekane z kremem z kaszy gryczanej


100 ml kaszy gryczanej,
400 ml dowolnego mleka (krowie, kozie, migdałowe, kokosowe lub inne) + mleko do uzyskania odpowiedniej konsystencji (kilka łyżek),
1-1,5 łyżki kakao,
miód,ksylitol lub cukier do smaku,
ok 1/4 (lub mniej)  łyżeczki świeżo startej skórki z pomarańczy,
1 łyżeczka oleju surowego sezamowego,
6 jabłek,
Do dekoracji:
gorzka czekolada, rozpuszczona z odrobiną mleka i szczyptą skórki z pomarańczy,
plasterki świeżej pomarańczy,
listki mięty lub melisy.

Kaszę ugotowałam na mleku, aż stała się miękka, można nawet lekko ją rozgotować. Zmiksowałam, stopniowo dodawałam po łyżce mleka, aby krem miał gęstą konsystencję i nie miał zbyt wiele grudek. Dosłodziłam miodem, dodałam kakao, skórkę z pomarańczy, olej sezamowy, dokładnie wymieszałam.
Odkroiłam wierzchy jabłek, środki wydrążyłam, napełniłam kremem, przykryłam. Piekłam w ok 170 stopniach C, aż jabłka się upiekły. Czas pieczenia zależy od wielkości i odmiany jabłek.
Talerze udekorowałam czekoladą, ułożyłam plasterki pomarańczy, na nich jabłka i listki mięty.
Można użyć dowolnej kaszy gryczanej. Z paloną ma ostrzejszy smak.
Kaszę gryczaną można również zastąpić jaglaną, jęczmienną lub inną, wg upodobań.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz