poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Cebulowe jajka

Nie chciałam, aby białko się rozlało, więc usmażyłam je w krążkach cebuli. Żółtka ułożyły się w taki sposób... od razu wiedziałam podać.
Miało być coś dla niejadków. Nasze dzieci są zachwycone. Nie zdziwię się, jeżeli inne maluchy będą uciekały w popłochu.
Większość z naszych przyjaciół twierdzi, że mamy "zryte banie", ale jakoś im to nie przeszkadza....

2 jajka
2 krążki z dużej cebuli o grubości kilku mm (do 1 cm)
Do podania: kawałek pomidora, cebula (na zęby), por - na nos, szczypiorek na brwi.
Odrobina masła lub oleju do smażenia
Na rozgrzanym tłuszczu układam krążki z cebuli, wbijam po jednym jajku, smażę na bardzo małym ogniu, aż białko się zetnie.
Podaję na ciepło z surowymi warzywami, sposób podania dowolny.
Użyłam cebuli czosnkowej, ale równie smaczne jest z innymi odmianami.
Można doprawić solą, pieprzem lub innymi przyprawami.



Po "normalne" przepisy dla niejadków, chętnie odeślę Was do mojej Przyjaciółki ;)

1 komentarz: