środa, 3 sierpnia 2016

Trufle różane w płatkach róży, kawie, kakao i wiórkach kokosowych


160 g gorzkiej czekolady
3-4 łyżki słodkiej śmietanki (jeżeli mają być delikatniejsze, można dodać więcej śmietanki)
płatki z 10 róż utarte z łyżeczką cukru
płatki z 5-6 róż porwane na małe kawałki
płatki róż do dekoracji, po 4-5 na jedną truflę
do obtoczenia kakao, kawa rozpuszczalna, wiórki kokosowe, można użyć cukru, kandyzowanych i pokruszonych lub suszonych płatków róż,
2 kostki mlecznej czekolady
Gorzką czekoladę rozpuściłam w misce umieszczonej nad parą. Dodałam śmietankę, płatki utarte z cukrem oraz porwane płatki róż. Dokładnie wymieszałam, schłodziłam, aby łatwiej się formowały. Uformowane kuleczki (po łyżeczce masy na truflę) chłodziłam przez kilka minut, następnie obtoczyłam (na zdjęciu są trufle w wiórkach i kawie). Odłożyłam, aby dobrze stężały. Rozpuściłam czekoladę mleczną, oderwałam białe końcówki z płatków róż (są gorzkie). Za pomocą czekolady przykleiłam po 4-5 płatków róży do każdej trufli, ponownie schłodziłam. Jeżeli mają być podane na drugi dzień, polecam przykleić płatki maksymalnie godzinę przed podaniem, aby były świeże. Używam płatków z luźnych, jeszcze nie do końca rozwiniętych pączków, są bardzo aromatyczne.
Odrywam białe końcówki, niezależnie czy są podawane w całości, czy ucierane.
Do trufli zamiast części śmietanki można dodać wodę różaną lub w wersji dla dorosłych likier różany. Dodając likier można wzbogacić trufle dodając żółtko (wszystko tuż po rozpuszczeniu czekolady), w wersji dla dzieci nie dodaję żółtka, ani likieru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz