środa, 17 sierpnia 2016

Figa z makiem z pasternakiem... Pudding jaglany



Pudding jaglany"Figa z makiem, z pasternakiem":
Kiedyś słyszałam, że to połączenie jest niejadalne. Jednak się udało :)
100 ml kaszy jaglanej,
łyżka zmielonego maku,
400 ml dowolnego mleka (do gotowania kaszy),
300 ml mleka migdałowego/kokosowego,
kilka łyżek śmietanki 18, 30 % lub roślinnej,
6-8 suszonych daktyli,
2-4 suszone figi,
2 świeże figi,
średniej wielkości pasternak,
2-3 kandyzowane zielone figi,
do karmelizowania:
łyżeczka masła,
odrobina cukru lub syropu klonowego
Czasami podaję z posypką: łyżka płatków migdałowych, łyżeczka maku, odrobina masła i miodu (lub cukru).
Kaszę uprażyłam na suchej patelni, wsypałam do 400 ml gorącego mleka, dodałam mak, ugotowałam.
Zmiksowałam z daktylami i suszonymi figami, odstawiłam, aby ostygło.
Ponownie zmiksowałam dodając śmietankę i mleko migdałowe, dzięki daktylom powinno być dość słodkie, można dosłodzić miodem.
Karmelizowany pasternak:
 Pasternak pokrojony w plastry podsmażyłam na odrobinie masła, kiedy nie jest już surowy dodaję cukier lub syrop klonowy.
Można pokroić w grubsze plastry, wtedy warto je dusić pod przykryciem przez kilka minut, a następnie karmelizować.
Karmelizowane świeże figi:
Owoce pokroiłam na ósemki, suchą patelnię posypałam cukrem, ułożyłam cząstki fig i chwilę podgrzewałam, następnie karmelizowałam także drugą stronę.
Figi nie mogą być usmażone, ale jedynie karmelizowane z wierzchu.
Pudding przełożyłam na przemian z cząstkami fig. Udekorowałam karmelizowaną figą, pasternakiem i plasterkami kandyzowanych zielonych fig.
Warto też podsmażyć trochę płatków migdałowych i maku na odrobinie masła z miodem, aż posypka stanie się chrupiąca, po ostudzeniu posypać nią pudding.
Pudding posmakował naszym głodomorkom już podczas przygotowywania i powinnam się cieszyć, że zdążyłam zrobić jakiekolwiek zdjęcia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz