wtorek, 17 maja 2016

Budyń z ziemniaków

Znalazłam moje bazgrołki z dokładnymi proporcjami składników, jakich użyłam do przygotowania budyniu, kiedy dzieci nie miały ochoty na ziemniaki :)


 
300 g ugotowanych ziemniaków (bez soli, nie sypkich),
minimum 3-4 łyżki kakao,
esencja waniliowa lub cukier waniliowy,
cukier, miód, stewia, ksylitol lub inny słodzik do smaku,
1-2 łyżki ugotowanej skórki z pomarańczy (może być z lekkiego syropu).
Ugotowane ziemniaki zmiksowałam z cukrem i kakao. Kakao powinno być na tyle dużo, aby nie było czuć zbytnio posmaku ziemniaków. Cukier do smaku. Dodałam esencję waniliową i skórkę z pomarańczy, ponownie zmiksowałam. Po dodaniu cukru budyń staje się coraz rzadszy, natomiast kakao go zagęszcza. W razie potrzeby można rozcieńczyć wodą lub mlekiem. Ziemniaki można ugotować na mleku, jednak wtedy nie będzie to już deser dla osób ze skazą białkową.
Mogą go jeść również osoby, które mają celiakię.

1 komentarz: