wtorek, 3 maja 2016

Zawijańce w liściach botwinki

 Lubię chłodnik. Te same warzywa wykorzystałam do stworzenia przystawki.
10-12 dużych liści botwinki
Farsz:
2 małe buraczki ok. 3-4 cm średnicy
2 ugotowane na twardo jajka
1 średniej wielkości świeży ogórek
5 rzodkiewek
200 g serka wiejskiego
140 g sera sałatkowego tłustego typu feta
Świeży koperek
Sos:
150ml gęstego jogurtu naturalnego
70 g tłustego sera sałatkowego typu feta
1 buraczek ok. 4 cm średnicy
Ząbek czosnku
Sól, pieprz
Buraczki ugotowałam w bardzo małej ilości wody, aby nadal były chrupiące(jednak nie surowe).
Liście zanurzyłam we wrzątku na ok. 1 min, usunęłam ogonki. Skropiłam octem, delikatnie posoliłam, zalałam małą ilością wrzątku (aby wszystkie były zanurzone) pozostawiłam do ostygnięcia. Liście ułożyłam spodem do góry, rozsmarowałam na nich masę serową: serek wiejski (bez śmietanki), ser typu feta, koperek, pieprz. Na serku ułożyłam pokrojone w słupki warzywa  (rzodkiewka, ogórek, buraczki) i jajka, zawinęłam. Przed zawinięciem lub jeszcze przed nałożeniem farszu warto ściąć twarde części liści tuż przy ogonkach. 
Podałam na zimno z sosem: ugotowanego buraka zmiksowałam z jogurtem, serem typu feta i czosnkiem, doprawiłam odrobiną soli oraz pieprzem, udekorowałam jogurtem, posypałam posiekanym koperkiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz