piątek, 22 kwietnia 2016

Piegowaty kurczak. Potrawy z kurczaka

30.12.2015...
Z cyklu "kupione ze grosze w supermarkecie". W takich książkach można znaleźć naprawdę ciekawe przepisy :)
Piegowaty kurczak:
"8 porcji kurczaka, 60 g roztopionego masła, 4 łyżki łagodnej musztardy, 4 łyżki płynnego miodu, 2 łyżki soku z cytryny, 1 łyżeczka papryki, 3 łyżki maku, sól i pieprz, sałatka z pomidorów i kukurydzy." [Tom Bridge, "Potrawy z kurczaka", Wydawnictwo Olesiejuk, 2005, strona 182.].
Miałam do dyspozycji mięso zielononóżki z wolnego wybiegu, może nie wygląda tak atrakcyjnie, jak młodociany kurczak ze sklepu, ale jest smaczne.
Wszystkie składniki, oprócz maku dokładnie wymieszałam w miseczce. Użyłam ostrej musztardy i mniej miodu, niektóre porcje solidnie doprawiłam pieprzem.
W marynacie przeleżał całą noc. Obawiałam się, że może mi wyjść coś hmm...
o kurczakach, których nie dało się ugryźć... napiszę oddzielny post ;) Jak się okazało, moje obawy były bezpodstawne.
Przed pieczeniem posypałam wierzch makiem.
Spokojnie się piekł, dopóki o nim nie zapomniałam. Przygnał mnie zapach. Nic się nie spaliło. Hurrra!
Właśnie sobie przypomniałam, że nie dodałam papryki. Nie szkodzi, ostra musztarda uratowała danie. Jeszcze tylko kukurydza i pomidory...
Kukurydzy jednak nie mam, przepadła gdzieś w czeluściach piwnicy lub mój luby rozpracował z dzieciaczkami.
Pomidor zaginął, podczas kontroli lodówki, przeprowadzonej przez naszego najmłodszego inspektora.
Z inną sałatką smakuje równie dobrze. Nie pierwszy raz testowałam ten przepis :)

https://www.facebook.com/kinaza.kulinarna.pierdola/photos/a.552507778250865.1073741840.543325522502424/544097039091939/?type=3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz