niedziela, 24 kwietnia 2016

Tarte płatki kwiatów i kolorowe cukry kwiatowe


Kinaza na facebooku ;)
Kinaza Kulinarna Pierdoła



Przygotowanie tartych płatków kwiatów i kolorowego cukru, jest bardzo łatwe. Nawet dla takiej pierdoły, jak ja, płatki okazały się łatwym materiałem do obróbki. Przy okazji pomyślałam o przygotowaniu kolorowych cukrów. Skoro z fiołków można, to z innych też powinno wyjść... i wyszło! ;)
Obecnie przygotowuję tarte płatki i cukry ze wszystkich jadalnych kwiatów, jakie wpadną mi w ręce. Takie przetwory bardzo przydają się do przeróżnych ciast i deserów. Natomiast cukry budzą ciekawość. Miny gości - bezcenne.Oczywiście kwiaty nie mogą pochodzić z zanieczyszczonych terenów. Warto je dla pewności oczyścić, opłukać i osuszyć.
Proporcje zależą od jakości, gatunku, a nawet pogody (jaka była podczas zbierania kwiatów).
Tarte płatki przygotowuję zawsze w ten sam sposób. Stopniowo rozcieram z cukrem, dodaję składniki małymi porcjami, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Do płatków fiołków, bzu oraz mniszka, warto dodać odrobinę soku z cytryny. Do pozostałych, według uznania. Przechowuję w lodówce.
Aby uzyskać kwiatowy cukier, wystarczy utrzeć łyżkę tartych płatków ze szklanką cukru lub małą ilość płatków, stopniowo dodawać coraz większą ilość cukru. Proporcje zależą od tego, jak intensywny kolor i aromat chcemy uzyskać.
Tak przygotowany cukier suszę w temperaturze pokojowej lub podsuszam w piekarniku (ok 30 stopniach C). Następnie ponownie rozcieram i przechowuję w zamkniętym słoiczku, w suchym i ciemnym miejscu.
Kwiaty, których najczęściej używam: róża, bławatki, piwonia, mniszek (tylko żółte końcówki), robinia akacjowa, płatki maku polnego, kwiaty czarnego bzu, kwiaty świdośliwy, płatki fiołków, kwiaty bzu lilaka, kwiaty lipy.
Natomiast, żeby uzyskać zielony cukier, rozcieram listki mięty, melisy, czasami wzmacniam kolor dodając odrobinę szpinaku.






 Cukry...

Oczywiście zagubiło mi się kilka zdjęć... dodam, kiedy przekopię moje zbiory :D
Nie ma tego złego, przynajmniej znalazłam jeszcze jedno zdjęcie syropu - z kwiatów świdośliwy. Za chwilę pędzę uzupełnić materiał o syropach i miodkach kwiatowych.

Uwielbiam dania posypane kolorowym, aromatycznym cukrem... :)


26.04.2016...
Hurra... znalazłam jeszcze jedno zdjęcie. Jeszcze z miesiąc i odnajdą się wszystkie, do których nie mogłam się dokopać.
Cukier z płatkami maku polnego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz