wtorek, 26 kwietnia 2016

Makaron ze szpinakiem

Ulubione danie mojego Mężulka. Kiedyś wyszło mi przypadkowo, a czosnkowo-pleśniowym zionięciem, trafiłam w jego gust.
Tym razem wzbogaciłam danie chlorellą, ale można ją pominąć.
Makaron ze szpinakiem:
450 g rozdrobnionego szpinaku,
350-400 ml śmietany do zup i sosów lub śmietanki 30% (ze śmietanką jest łagodniejszy),
boczek lub dobrej jakości kiełbasa (ok 200 g, boczek wytapiam i odlewam nadmiar tłuszczu),
1 mała cebula,
czosnek granulowany lub świeży,
zioła prowansalskie,
curry,
sól, pieprz czarny,
łyżka chlorelli,
ser Danish Blue.
Boczek pokroiłam bardzo drobno, podsmażyłam. Dodałam drobno pokrojoną cebulę, zeszkliłam, dodałam szpinak i jeszcze chwilę smażyłam. Dolałam śmietanę, doprawiłam. Na końcu dodałam Chlorellę. Podgrzewałam, aż sos uzyskał odpowiednią konsystencję. Podałam z makaronem, posypałam chlorellą. Ser można pokruszyć lub dodać do sosu w trakcie gotowania.
Czasami dodaję również bardzo aromatyczny żółty ser (dziugas).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz